Berharap kembali senyum


I dont know how i should feel right now..rezekiku sangat mudah pada wang ringgit, harta, pelajaran, pekerjaan dan masa. Namun sangat berat rezeki untukku hanya pada yang satu itu. Im tired of fighting. Am thinking of shaking all the troubles and just go with the flow.just do it.what would it be like? Im scared of the life ahead.

Masih terasa atas perlakuan orang itu.orangkah orang itu?hanya Tuhan Maha Mengtahui segala isihati manusia ciptaanNya.tidak mahu menafsir manusia lagi kerana kepahitan yang pernah dirasai tidak enak. Benci dengan kepahitan itu. Allah memberi apa yang kita perlu.

Perlu aku kepada berjauhan daripada mak abah ku.kerana perlu untuk aku belajar berdikari. Perlu untuk mengurus hidup sendiri tanpa bantuan orang terdekat. Perlu amat kepada kesedaran bahawa mereka akan meninggalkan aku seorang diri dalam tak lama. Perlu untuk aku sedar bahawa aku mampu hidup sendiri. Bukti bahawa aku mampu berjaya walau terpaksa sukar. Orang lain beginikah kesusahan? Orang lain terukkan kehidupan? Mereka bahagia cuma aku terlebih memikirkan yang tak pasti.

Tak mungkin dapat memiliki apa yang dihajati. Kerana tak mungkin Allah merestui. Tak mungkin diterima oleh akal manusia waras lagi beriman. Persaudaraan yang rapat hanya dambaanku. Ya Allah mungkinkah itu? Mungkinkanlah. Itu sahaja yang dapat membuatku sedikit bahagia disini. Buka hati. Buka fikiran. Sempitkan hatiku.

Terlalu mudah menerima. Mudah amat rapat.mempercayai segala. Tidak lagi. Hanya mengharap pada yang itu. Yang tak mungkin kunjung tiba. Mengapa perlu berharap. Kerana harapan membuatku berfikir. It made me alive.

0 comments: